تعمیم های از گراف های قویاً منظم

پایان نامه
چکیده

یک گراف قویاً منظم با پارامترهای ( v, k, ?, µ ) که باsrg-( v; k; ?; µ) نمایش داده می شود، گرافی k-منظم از مرتبه ی v است، به طوری که هر دو رأس مجاور آن ? همسایه مشترک و هر دو رأس غیر مجاور آن µ همسایه مشترک دارند. گراف های قویاً منظم یکی از مهم ترین و جالب ترین خانواده از گراف های منظم هستند که ارتباط زیادی با دیگر ساختارهای ترکیبیاتی مانند آرایه های متعامد، مربع های لاتین و طرح ها دارند به طوری که بسیاری از گراف های قویاً منظم را می توان از این ساختارها به_دست آورد. سه تعمیم مهم گراف های قویاً منظم، گراف های دزا، ( ?, µ )-گراف ها و گراف های تقسیم پذیر طرحی هستند که در این پایان نامه به بررسی نتایج به دست آمده در مورد این گراف ها می پردازیم. ( ?, µ)-گراف های نامنظم به طور کامل مشخصه_سازی می_شوند. هم_چنین برای ساخت گراف_های دزا و گراف_های تقسیم پذیر طرحی، روش_هایی ارائه و در چند حالت خاص این گراف ها نیز رده_بندی می_شوند.

منابع مشابه

کد روی گراف های قویا منظم

?در این پایاننامه? ،?ابتدا ردههای مختلف از گرافهای قویاً منظم را معرف و آنها را مورد بررس قرار م دهیم?.?? ?سپس به کم? ?ماتریس مجاورت ی? ?گراف قویاً منظم? ،?کدهای دوتایـ بدست م آوریم و پارامترهای کدهای? ?تولید شده را تحلیل م کنیم? .?در انتها به صورت خاص کد روی گرافهای قویاً منظم با کمتر از ? ?0?راس را? ?بررس نموده و پارامترهای آنها را به صورت کامل به دست م آوریم?.??

15 صفحه اول

حلقه های قویا منظم و تعمیم حلقه های نیم جابه جایی

بررسی ارتباط حلقه های قویا منظم وتعمیم حلقه های نیم جابه جایی و همچنین ارتباط حلقه های sfوn-duoو......

حدس های زیبا در نظریه گراف

به طور قطع، هر آنچه که در ریاضیات مطرح می‌شود الزاماً زیبا نیست. اما با باور به این‏‌که زیبایی در بطن بهترین‌ قسمت‌های ریاضی قرار دارد، تلاش می‌کنیم تا برخی از بهترین حدس‌های مربوط به نظریه‌ی گراف را گردآوری کنیم که با ملاک‌های مختلف زیبایی جور در بیایند.

متن کامل

تعمیم های تعویض ناپذیر ریاضیات

طی 50 سال گذشته نظریه ای غنی درباره جبرهای تعویض ناپذیر عملگرها ارائه شده است. هنگامی که جنبه های مختلف این نظریه به حالت تعویض پذیر محدود می شوند، برحسب مورد، به توپولوژی، دستگاههای دینامیکی، نظریۀ مجموعه ها و احتمالا چیزهای دیگر تبدیل می شوند. از این رو جبرهای عملگرها تعمیمی تعویض ناپذیر  از همۀ این شاخه ها فراهم می آورد. تأثیر حالت تعویض پذیر به ویژه در کارهای اولیه هر حوزه بارز بوده است ولی...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی اصفهان - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023